niedziela, 28 lutego 2010

Leniwe.. Gnocchi.. Ricotta..



Zgłodniałem.. Na co mam ochotę..? Na pankejki? Niee, jadłem je na śniadanie. To może risotto? Odpada, było wczoraj. Pasta? Kasza? Za długo musiałbym czekać..

Zjadłbym..kluski.. Cieplutkie, mięciutkie, rozpływające się w ustach.. Zrobię leniwe! Hmm, może jednak gnocchi z ricotty? Sam już nie wiem.

A może, może zrobić po prostu "leniwe gnocchi z ricotty"..

Leniwe gnocchi z ricotty
(porcja dla 1 osoby)

*110g ricotty
*1 jajko
*30-35g mąki
*duża szczypta cukru (opcjonalnie)


Ricottę utrzeć dokładnie z żółtkiem (i cukrem). Białko ubić na sztywną pianę. Wymieszać delikatnie z serem. Dodać mąkę, wymieszać.
Ciasto będzie dość lepkie, ale takie ma być, kluseczki będą bardzo delikatne.
Dłonie oprószyć mąką. Odrywać niewielkie porcje ciasta, formować kuleczki. Odkładać na stolnicę/blat wysypany mąką. Delikatnie spłaszczyć widelcem ('zanurzonym' uprzednio w mące).
Kluseczki wrzucić do gotującej się wody, gdy wypłyną, odcedzić.
Podawać natychmiast z ulubionymi dodatkami.


Kluski są PRZE-PYSZ-NE!! Są naprawdę bardzo delikatne, rozpływają się w ustach. Można je polać masełkiem, jogurtem, tudzież posypać cukrem. Najlepsze są jednak bez dodatków, kiedy nic nie zakłóca TEGO smaku, tej delikatnej serowej nuty..

9 komentarze:

Gosia pisze...

mmmm,a ja zawsze kombinuje,zeby w polskim sklepie ser bialy kupic,nastepnym razem sprobuje z ricotty,bo pysznie wygladaja !!
Milego wieczoru :)

Margareta pisze...

Fajny pomysł na szybkie danie :)
Pozdrawiam cieplutko :)

kasiac pisze...

Kluseczki jak malowane z tym widelcowym wzorkiem:) Zjadłabym takie z wielką przyjemnością:)

majana pisze...

Śliczne kluseczki! Wyobrażam sobie jakie muszą być pyszne i takie delikatne. Mniam:)

majka pisze...

Mmmm...brzmi pysznie :) Leniwych nie jadlam uz cale wieki wiec chetnie przygarnelabym taka miseczke :))

spencer pisze...

Gosia Spróbuj, spróbuj Koniecznie. Jest to fajna alternatywa dla tradycyjnych leniwych..

Margareta Fajny, a jaki smaczny!!! Pozdrawiam:))

kasiac Dziękuje za te miłe słowa:)) Pozdrawiam

majana Dziękuje ślicznie.. I bardzo polecam!!

majka Brzmi pysznie.. A jak smakuje.. Polecam

zemfiroczka pisze...

Pierwsze zdjęcie jest w deseczkę.

Witaj w food-blogosferze :) Jak ja lubię, kiedy pichci facet :)

spencer pisze...

zemfiroczka Dzięki wielkie!! Miło czytać takie słowa, tym bardziej, że to dopiero moje pierwsze kroki w 'obfotografowywaniu' potraw;))

Nicole pisze...

Dopiero teraz ten wpis znalazłam!
twoje kluski są super!

gnocchi robiłam nie raz nie dwa, i nigdy przenigdy nie były takie ładne jak twoje. Gratuluje! :)

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails