czwartek, 18 marca 2010

Szpinakowe pancakes...dietetyczne;)



Kto powiedział, że jedzenie niskokaloryczne jest mdłe, nijakie i niedobre??? Na pewno nie ja!! A oto dowód..

Czasem przychodzi taki przykry moment, kiedy dowiadujesz się (zazwyczaj od lekarza), że na jakiś czas powinieneś wykluczyć określone produkty ze swojego 'jadłospisu'.. Dla osoby takiej jak ja, która kocha gotować, i która lubi dobrze zjeść, informacja, że przez kilka dni (na szczęście TYLKO kilka dni) powinienem zredukować ilość tłuszczu do minimum, nie była zbyt zachwycająca..

Ale postanowiłem się nie załamywać i przetrwać tamten okres, rezygnując z tłuszczu, ale nie rezygnując z pysznego jedzenia. I tak, w wyniku mojego 'kuchennego kombinowania' powstały te pyszne placuszki. Pyszne na tyle, ie pomimo tego, że mogę już wszystko normalnie jeść, bardzo często wracam do tych pancakesów, bo je po prostu uwielbiam..

Polecam je każdemu, bo są pyszne, zdrowe, a do tego, co dla niektórych bardzo ważne..bardzo dietetyczne...




DIETETYCZNE SZPINAKOWE PANCAKES
(w nawiasach podałem drobne zmiany, które teraz czasem wprowadzam dla urozmaicenia, które wiążą się niestety ze znacznym wzrostem kalorycznyści)

*250g zamrożonego, mielonego szpinaku
*100g chudego twarogu (można zastąpić ricottą)
*10g otrąb owsianych
*25g mąki pszennej typ2000
*2 białka
*sól, pieprz, gałka muszkatołowa

(*40g startej gorgonzoli lub jakiegoś żółtego sera)

Szpinak dobrze odparować na patelni, dodając pod koniec szczyptę soli (jeżeli zamierzać dodać gorgonzolę, pominąć), pieprzu i świeżo startej gałki.

W misce wymieszać twaróg z lekko przestudzonym szpinakiem, dodać otręby. Odstawić na 5 minut.

Białka ubić na sztywno. Do miski ze szpinakiem i twarogiem dodać mąkę i pianę z białe, dokładnie, ale delikatnie wymieszać. (Dodać starty ser, wymieszać)

Rozgrzać dobrze patelnie, pokrytą nieprzywierającą powłoką. Smażyć małe placuszki z obu stron.

Można podać z kleksem odtłuszczonego jogurtu (lub śmietany).


15 komentarze:

Cicho pisze...

szpinak jadłam już w różnych daniach ale jako pancakes - nigdy! bardzo ciekawy pomysł, sądzę, że kiedyś skorzystam z tego przepisu (:

majka pisze...

Interesujacy przepis. Od czasu mozna zjesc sobie cos takiego pysznego i dietetycznego zarazem, tak dla "zdrowotnosci" :)) Przy okazji i ja wyprobuje przepis :)

asieja pisze...

prędzej niż na to, że są dietetyczne, zwróciłam uwagę, ze mają cudny kolor:-)

maja pisze...

ostatnio zrobiłam naleśniki dodając do ciasta szpinak, wyszły całkiem fajne :) teraz wypróbuję szpinakowe pancakes :) pozdrawiam

Ever pisze...

gdyby nie było tej mąki to od razu bym je zrobiła :) zielone śniadanie na wiosnę jest idealne :)

Ola pisze...

Zwyczajnych parówek też nie cierpię, ale można z nich wyczarować coś naprawdę pysznego. A co do pancakes to pasowałby mi do nich jogurt czosnkowy, swoją drogą uwielbiam szpinak we wszystkich ciastach, naleśnikach i wypiekach. Pozdrawiam serdecznie! :]

kabamaiga pisze...

No to chyba wiem co zjem jutro na śniadanie. Zdrówka życzę i miłego rezygnowania z tłuszczu.

Wiosanna pisze...

A ja własnie szukam pomysłów na dobre i dietetyczne rzeczy, szpinakowe pancekes beda idealne :)

Margareta pisze...

Ale fajny pomysl, nie wpadlabym na to ;)
Piekne, wiosenne pancakes :)
Pozdrawiam i zycze milego wieczorku :)

majana pisze...

Swietne, zielone placuszki! Jeszcze nigdy nie robiłam taki pancakesów.
Pozdrawiam:)

viridianka pisze...

jak tak sobie patrzę na przepis to główne składniki tj. szpinak i ricotta przypominają mi moje ulubione nadzienie do canelloni, i to jest moim zdaniem najsmaczniejsza część tego dania, więc wersja smażona jest jak najbardziej pro, może się skuszę hmm hmm

pozdrawiam wiosennie :))

viridianka pisze...

kurcze albo z sosem pomidorowym, coraz bardziej mi się podoba!

Bea pisze...

Slicznie wygladaja! Bardzo wiosennie :)
Ja akurat zupelnie nie uwazam, ze dietetyczne jedzenie jest niesmaczne; wiele dan w mojej kuchni zostalo okrojonych z tluszczu np. i okazuje sie, ze wszystkim bardzo smakuja. Brokulowa zapiekanka z serkiem 0% jest swoistym hitem ;)

Pozdrawiam!

kabamaiga pisze...

Zjadłam dzisiaj 4 na śniadanie, a potem jeszcze 3 w pracy. Są wyśmienite. Czekam na więcej takich Twoich autorskich przepisów. A i zamiast otrąb dałam zarodki pszenne.

lambe goa pisze...

Thank you, this blog has added to my knowledge obat herbal buat sakit maag It's perfect

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails