poniedziałek, 26 lipca 2010

Sałatka z grillowanymi brzoskwiniami i miętowym serem feta


Dziś krótko, ale pysznie... Przyznaję, miałem zaplanowany na dziś inny wpis, inny przepis, ale co tam, może on jeszcze chwilkę poczekać.

Dziś zapraszam na PRZEPYSZNĄ sałatkę. Sałatkę, którą zobaczyłem po raz pierwszy trzy dni temu, i od tego czasu zdążyłem przygotować ją dwukrotnie. Ba! Wy też ją zapewne widzieliście, gdyż kilka dni temu serwowały ją Kabaimaga, wraz z Wiosenką. Prezentuję ją jednak i tutaj, u siebie, wszystkim tym, którym gdzieś tamta 'blogowa premiera' sałatki umknęła, albowiem jest ona naprawdę fantastyczna.

słodka brzoskwinia - słona feta,
miękki owoc - chrupka sałata
ciepłe 'ćwiarteczki' - zimny ser.

Sałatka kontrastów, które w fajny sposób wzajemnie się przeplatają i uzupełniają.

Polecam serdecznie, jako przekąskę, czy lekki obiad.



SAŁATKA Z GRILLOWANYMI BRZOSKWINIAMI I MIĘTOWYM SEREM FETA

(przepis za Kabamaigą, z moimi zmianami w nawiasach)

Składniki:

*1 łyżeczka oliwy
*4 dojrzałe brzoskwinie lub nektarynki, pocięte na kawałki
*Skórka i sok z 1 cytryny (połowę soku z cytryny zastąpiłem trzema łyżkami octu malinowego)
*200 g mieszanki sałat
*1 mała czerwona cebula, cienko pokrojona
*150 g groszku cukrowego, przepołowionego (fuj;) pominąłem z pełną premedytacją..)
*2 łyżki posiekanej mięty
*200 g sera feta, rozkruszonego
*Świeżo zmielony pieprz

Wykonanie:

Patelnię grillową lub zwykłą posmarować połową oliwy i rozgrzać aż się lekko zadymi (tudzież rozpalić prawdziwego grilla). Brzoskwinie obtoczyć w soku z cytryny (gdy robimy na grillu - sok z cytryny mieszamy z połową oliwy). Położyć stroną bez skórki na patelni i smażyć przez około 2-3 minuty. W dużej misce wymieszać pozostałą oliwę i sok z cytryny, skórkę z cytryny, sałaty, cebulę, groszek i miętę. Podzielić na 4 porcje i nałożyć do misek / talerzy. Na wierzch położyć brzoskwinie i rozkruszony ser feta. Doprawić pieprzem i podawać ciepłe.

13 komentarze:

asieja pisze...

niesamowicie kuszące to połączenie smaków

wiosenka27 pisze...

Widzę, że naprawdę zakochałeś się w tej sałatce:)

majana pisze...

Świetnie wygląda ta sałatka! Musze kiedyś też się na nią skusić:)

kabamaiga pisze...

O co ja widzę. Jak to miło, że smakowało. Ciekawa jestem czy ktoś ją wykona z groszkiem :)

kornik pisze...

Bardzo fajny przepis, a fakt że już na 3 blogach króluje to najlepsza rekomendacja!

Arvén pisze...

Jakie fuj z tym groszkiem, wstyd :P
Jak taka dobra, to może i ja się za nią wezmę...

Paula pisze...

lubię grillowane brzoskwinie... pycha!

Asia pisze...

wygląda BARDZO kusząco!

majka pisze...

Jak dobrze, ze znow wrociles do kucharzenia :) Ta salatka tez wpadla mi w oko u dziewczyn ale niestety zapomnialam o kupnie brzoskwin. Musze przy najblizszej okazji wyprobowac ten przepis bo prezentuje sie niezwykle pysznie. Widze, ze wiesz co dobre :))

A groszek cukrowy i ja zamierzam z premedytacja wyrzucic z tej salatki :)

lo pisze...

Ja również bardzo lubię takie przeciwności. Wypróbuę przepis na 100%.

ilka_86 pisze...

świetnie wygląda ta Twoja sałatka i bardzo apetycznie:) mniam

myniolinka pisze...

jakoś mi się ta sałata z brzoskwiniami gryzie... ale może ja się nie znam... albo mam jak Ty kiedyś z rabarbarem...:)

Ola pisze...

Nigdy nie odważyłam się na połączenie owoców z fetą, ale ten przepis mocno kusi to w końcu uczynic... Pozdrawiam! :]

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails