czwartek, 29 lipca 2010

Risotto z kurkami..na pożegnanie..


Ostatnie upały, myślę, że nie tylko mnie, skutecznie zniechęciły do wypieków, czy długiego gotowania. Na szczęście, wreszcie przyszedł przyjemny chłód, a wraz z nim chęć do kucharzenia.
Korzystając z okazji, od razu rzuciłem się na przepis, na który czaiłem się od dawna - risotto z kurkami. Czy tym małym, uroczym, żółtym grzybkom potrafi się ktoś oprzeć?? Ja na pewno nie...
Gorąco polecam każdemu, kto kocha kurki, i wciąż poszukuje dla nich 'godnej' oprawy;))

I na dziś...tyle.. Wracam do jakże znienawidzonego przeze mnie pakowania, albowiem jutro wreszcie wyjeżdżam na zasłużone wakacje:)))) Z tegoż względu nie będzie mnie tutaj z trzy tygodnie.. Chyba że uda mi się gdzieś przemycić dla Was jakiś smakołyk w tym czasie, zobaczymy;))
W każdym razie obiecuję powrócić do Was z licznymi świetnymi pomysłami na różne słodkie łakocie, jak i bardziej wytrawne cudeńka:)))

Do zobaczenia wkrótce..



RISOTTO Z KURKAMI

(4 porcje, takie jak na zdjęciu
przepis inspirowany tym;)))

*3 szklanki bulionu drobiowego
*4 łyżki masła
*250g kurek, opłukanych
*2 łodyżki świeżego tymianku, same listki
*0.5 szklanki białego wina
*0.5 szklanki śmietanki kremówki
*2 szalotki, posiekane w drobną kosteczkę
*1 szklanka ryżu Arborio
*0.25 szklanki startego parmezanu + kilka płatków do dekoracji
*sól
*czarny pieprz
*2 łyżki natki pietruszki, posiekanej
*duża garść rukoli

Bulion ogrzewać na wolnym ogniu.

Rozpuścić 1.5 łyżki masła w rondlu. Dodać kurki i liście tymianku. Dusić ok 5 min na średnim ogniu, mieszając od czasu do czasu.
Wlać wino do rondla, zwiększyć płomień, doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień i gotować aż objętość wina zmniejszy się o połowę, tj. ok 3-5min. Dodać śmietankę, dokładnie wymieszać, gotować przez 2-3 min. Wyjąć kurki z rondla, odłożyć.
Do rondla wrzucić 1.5 łyżki masła. Rozpuścić. Dodać posiekane szalotki i gotować ok 2-3 min, aż staną się przeźroczyste. Dodać ryż i dokładnie wymieszać, tak żeby wszystkie ziarenka pokryły się maślanym sosem. Smażyć aż ryż się zeszkli, 2-3 min.
Zmniejszyć ogień. Wlać 0.5 szklanki gorącego bulionu, mieszać, aż ryż wchłonie cały płyn. Dodać następne 0.5 szklanki bulionu, ponownie mieszać, aż ryż wchłonie płyn. Czynność powtarzać, aż skończy się bulion.
Wmieszać grzyby do ryżu. Doprawić solą i pieprzem. Dodać ostatnią łyżkę masła oraz starty parmezan. Wymieszać.
Na talerzu ułożyć trochę rukoli. Porcję risotta przełożyć do filiżanki/miseczki, odwrócić dnem do góry, na rukoli. Posypać natką pietruszki oraz wiórkami parmezanu. Całość ozdobić świeżo zmielonym pieprzem.



22 komentarze:

KUCHARNIA, Anna-Maria pisze...

Bardzo smaczne pożegnanie! Ja też już prawie na walizkach - udanych wakacji! I wracaj z nowymi pomysłami kuchennymi;)

gwiazdka.w.kuchni pisze...

Spencer, nie bądź taki dramatyczny z tym pożegnaniem - znikasz tylko na chwilę, a nie na zawsze ;) risotto z kurkami brzmi pysznie, dawno już żadnego nie robiłam... takie smakowałoby i mi i M.

majana pisze...

Mniam, smakowite to risotto! Podoba mi się,ze jest z kurkami, bo je bardzo lubię:)
Wypocznij na wakacjach, ciesz sie słońcem i wracaj z nowymi pomysłami!:)))

Przypraw mnie pisze...

Kurki! Uwielbiam. To są moje ulubione grzyby. Zawsze robię je jako penne z sosem kurkowym. To risotto z pewnością spróbuję , aby odkryć kurki na nowo.
Pozdrawiam
Ania

kabamaiga pisze...

No nie ledwo wróciłeś i już znikasz? Ale jak na wakacje to ci wolno ;) Miłego odpoczynku. A risotto w każdej postaci uwielbiam.

http://kasiula.blog4ever.com pisze...

Uwielbiam wszystkie dania z grzybami, a jesli sa one z risotto to jeszcze bardziej. Super danie przed wyjazdem na wakacje. Szczesciarz z Ciebie az 3 tygodnie, po prostu rozpusta.

margot pisze...

a kurki , kocham bezgranicznie , risotto tez ,a razem to pewnie raj jest

nobleva pisze...

Idę na poszukiwanie kurek, nie ma co, z risotto pycha :)

kornik pisze...

Dam sie pokroic za takie risotto! kocham rukolę. kurki również choć od niedawna. Ale niestety jako jedyna w domu, więc niezbyt często mam okazję je jeść. Twoje danie to dla mnie strzał w dziesiątkę!

lo pisze...

Przepyszne pożegnanie. Kurki to moje ukochane grzyby, a risotto z nimi jest zawsze doskonałe. Baw się dobrze, wypoczywaj i wracaj z nowymi pomysłami.

Arvén pisze...

Ja już myślałam że to jakieś pożegnanie na dobre a tutaj wakacje...miłego wypoczynku i wielu nowych smaków do odkrycia! ;)

majka pisze...

Kocham risotta w kazdej postaci. Moglabym jesc je codziennie.Z kurkami wyglada niezwykle smakowicie. Oczywiscie zrobie jak tylko znajde wolna chwile :)

Udanego urlopu Ci zycze. Baw sie dobrze :)

myniolinka pisze...

no jak tu się opierać... nawet nie ma takiej opcji!
i wracaj szybko!

kasiaaaa24 pisze...

Witaj :)

Chciałabym Cię zaprosic do konkursu kulinarnego który zorganizowałam na swoim blogu.

http://gotowaniecieszy.blox.pl/html

Pozdrawiam i zapraszam do zabawy :)

aga-aa pisze...

baw się dobrze :) a risotto kuszące :)

Paula pisze...

pyszne danie! z pewnością miałabym ochotę na dokładkę :)
udanych wakacji!

asieja pisze...

cudownego odpoczywania i wracaj do nas prędko z nowymi smakami!

Gosia pisze...

wspaniala propozycja!!!! zycze Ci swietnego urlopu i milego wypoczynku :)
Pozdrawiam :)

viridianka pisze...

ejjj no nie znikaj znowu :(

ps. udanych, a nawet bardzo udanych wakacji (:

Atria C. pisze...

To "pożegnanie|" mnie zadziwiło.
Co to za pożegnanie.
WAKACJE!
Miłęgo:):)

Kuchareczka pisze...

teraz pakowanie, ale zaraz potem błogie wakacje :)
miłego urlopowania!!

Nicole pisze...

zapraszam do blogowej zabawy...: Lubię....:D
http://polishcookbook.blogspot.com/2010/08/lubie-blogowa-zabawa-i-wyroznienia.html

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails