poniedziałek, 8 marca 2010

Dzień Kobiet..jak pysznie jest w Święto Kobiet...



Cóż, miałem zupełnie inne plany kulinarne na Dzień Kobiet..bardziej wyszukane, bardziej wyjątkowe.. Niestety, już pan profesor, wraz ze swoim kolokwium, dość skutecznie ograniczył czas spędzony przeze mnie w kuchni do minimum;(((

Dlatego w tym roku mama z siostrą musiały zadowolić się prostymi i szybkimi, aczkolwiek wybornymi przysmakami;))

Spaghetti z sosem gorgonzola
(przepis z Nowa Kuchnia Polska - dodatku do GW)



*400g makaronu spaghetti
*1,5 łyżki masła

SOS:

*150g sera gorgonzola
*4-6 listków świeżej szałwii
*1 szklanka śmietanki 12%
*1 łyżeczka zielonego marynowanego pieprzu
*1 łyżka mleka
*szczypta nitek szafranu
*1 łyżka brandy
*sól
*pieprz kajeński

Sos: szafran rozpuścić w gorącym mleku, wlej do rondla ze startym serem, szałwią, śmietanką i zielonym pieprzem. Podgrzewać, mieszając, aż ser się roztopi. Wlać brandy, przyprawić solą i pieprzem.

Makaron ugotować al dente, odcedzić, wymieszać z masłem.
Podawać z gorącym sosem.

Obiadek pyszny i szybki. I do tego jak cudownie się prezentował w miseczkach okraszony migdałami, z zielonym przybraniem;)

A na deser...to co lubię najbardziej...SERNIK!! A co! Ten, z tego przepisu, jest doskonały, taaki kremowy.. Pycha! Polecam gorąco!!!



Piekłem go już nie raz, zazwyczaj jednak na tym obłędnym spodzie. Wczoraj niestety, z braku czasu, musiałem iść na łatwiznę i zrobić ciasteczkowy spód. No cóż, powiem tylko, że spód z mojej porcji..wylądował w koszu (fuj! Nie lubię ciasteczkowych spodów!!)

Sernik rosyjski
(z moimi zmianami)



SPÓD:

*250g ciasteczek Digestive
*125g roztopionego masła

Ciasteczka zmiksować, wymieszać z roztopionym masłem. Wykleić dno tortownicy o średnicy 28cm. Schłodzić w lodówce.


MASA:

*700 g twarogu na sernik
*200 g miękkiego białego sera, np. ricotty
*1,5 szklanki cukru (dałem 1 i wciąż był bardzo słodki)
*6 dużych jaj, rozdzielonych
*sok i skórka z cytryny (zastąpiłem ziarenkami z jednej laski wanilii + trochę . esencji)
*3 łyżki mąki (dałem skrobię)
*1 szklanka tłustej śmietany (dałem kremówkę 30%)
*ew. szklanka sułtanek (pominąłem)

W dużej misce utrzeć oba rodzaje sera i dodać szklankę cukru (u mnie pół). Zmiksować do uzyskania gładkiej masy. Dodać po kolei żółtka, po każdym dokładnie ucierając masę. Dodać sok i skórkę z cytryny (u mnie wanilia), oraz mąkę i dalej miksować.

W drugiej misce ubić białka jaj, aż się spienią. Nie przerywając miksowania wsypać pół szklanki cukru i zwiększyć prędkość ubijania na maksymalną.

W trzeciej misce ubić kremówkę na sztywno.

Ostrożnie wlewać białka i śmietanę do masy serowej i dokładnie wymieszać. Przelać na spód, ewentualnie posypać powierzchnię rodzynkami i wymieszać masę.

Piec 10 minut w 200 stopniach, a następnie godzinę w 150stC (piekłem 45 minut). Pozostawić sernik do ostygnięcia w piekarniku. Gdy ostygnie, wyjąć i włożyć na noc do lodówki.



I na zakończenie.. Korzystając z okazji.. Wszystkim kobietom.. Wszystkiego najlepszego.. Samych sukcesów..Zwłaszcza tych kulinarnych;))

12 komentarze:

przytulanka pisze...

Cudowny sernik!

asiejka pisze...

dołączam do nielubienia ciasteczkowych spodów :-) znaczy lubię, ale często mi nie wychodzą, co bardzo denerwuje
ale sernik cudny

Margareta pisze...

Sernik na pewno pyszny, a spod zawsze mozna odkroic ;) Mama i Siostra pewnie byly zachwycone pysznosciami, ktore im zaserwowales.
Dzieki za zyczenia :) Pozdrowka!

Fiolunka pisze...

Świetny makaronik....aż mi się taki obiadek zamarzył. Uwielbiam takie kremowe makarony jeszcze z serem :) Sernik...po prostu boski!

Pozdrawiam i zapraszam do głosowania, szczegóły na moim blogu :)

majka pisze...

Dziekuje za zyczenia :) Twoja mama i siostra maja z Toba dobrze :) Moze mnie adoptujecie? :)))) Chetnie zjadlabym taki makaronik. A na deser sernik oczywiscie. Mniam! :)

An-na pisze...

Och, dziękuję za życzenia :)

Ja też nie cierpię ciasteczkowych spodów! Wolałabym taki sernik na domowym kruchym cieście...

Ola pisze...

Mężczyzna, który gotuje i to takie rarytasy - myślałam, że to się zdarza tylko w filmach. Dobrze mieć świadomość o istnieniu kogoś takiego. Pozwoliłam sobie dodać do obserwowanych. Pozdrawiam :]

majana pisze...

Piękny sernik! Lubię ciasteczkowe spody, właściwie kazde spody w serniku lubię, choć najbardziej to bez spodu :) Sam sernik:)
Twój wygląda pyszniasto.
Pozdrawiam i dziekuję za życzenia:)

Beata pisze...

Makaron i tak jest wykwintny! gdyby mój mąż mi taki ugotował!
A sernik wspaniały

ilka_86 pisze...

Bardzo smacznie tu u Ciebie:) a serniczek rewelacyjny:) nie robiłam jeszcze na ciasteczkowym spodzie, więc się nie wypowiem;) pozdrawiam

anytsujx pisze...

Sernik wygląda bardzo apetycznie....pycha :)

myniolinka pisze...

dostałam ślinotoku... sernik znowu rewelacyjny!!!

Prześlij komentarz

Related Posts with Thumbnails